dimarts, 3 de febrer del 2015

Concepción Arenal

Aquestes festes em van regalar una Agenda de la Dona. No és que jo em consideri especialment feminista, més aviat em sembla que a tot@s ens cal defensar la igualtat no ja entre sexes, sinó a més alts nivells que ara no ve a tomb comentar.

Bé, el cas és que en aquesta agenda, es va fent referència a diferents dades sempre relatives a les dones i unes més que d'altres han captat la meva atenció i m'ha semblat que s'escau anar-les compartint.

****************************

Dissabte 31 de gener del 1820, va néixer l'escriptora i jurista Concepción Arenal.

No recordo haver llegit cap de les seves obres, és clar que en els meus joves anys de lectura gairebé compulsiva podria ser possible, però tampoc no crec que en la biblioteca que freqüentava en l'època en tinguessin cap dels seus llibres perquè no la devien considerar una autora còmoda i aleshores es decantaven més per obres de caire religiós (vides de sants) o patriòtic.

I us deixo amb una de les seves faules en vers que ens pot fer reflexionar:

EL SOBRIO Y EL GLOTÓN

Había en un lugarón
Dos hombres de mucha edad,
Uno de gran sobriedad
Y el otro gran comilón.

La mejor salud del mundo
Gozaba siempre el primero.
Estando de Enero a Enero
Débil y enteco el segundo.

«¿Por qué el tragón dijo un día 
Comiendo yo mucho más
Tú mucho más gordo estás?
No lo comprendo a fe mía.»

«Es le replicó el frugal 
Y muy presente lo ten,
Porque yo digiero bien,
Porque tú digieres mal.»

Haga de esto aplicación
El pedante presumido
Si porque mucho ha leído
Cree tener instrucción,

Y siempre que a juzgar fuere
La regla para sí tome:
No nutre lo que se come
Sino lo que se digiere.
                                            Concepciòn Arenal




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada